Simple living

Har sat mig for jeg skal mere ud i naturen i år og gerne med overnatninger. Pakkede rygsækken og kunne straks se det var længe siden jeg sidst havde gjort det. Syntes det fyldte alt for meget. Nå fik plads til det hele og skulle lige have noget at drikke og en smøg. Ind til rygsækken igen og opdager at der render vand ud, så ud med camelbag’en som åbenbart er blevet utæt siden sidst. Vand på en 2L flaske og afsted. Lige handle noget mad og drikke (og guf) så videre med toget.

Ankommer til skoven og går straks vildt – mine orienteringsevner er åbenbart ikke blevet bedre med alderen. Kommer på rette vej og finder et par hyggelige spots og udvælger et. Så skal nyerhvervelsen op – en hængekøje. Kan det blive mere enkelt 🙂 Det går overraskende nemt at få den monteret. Så skal der koges vand og brænderen virker fint efter lang tid i dvale, så varm te og op i køjen. Ligger utroligt godt i den, men opdager hurtigt at jeg bliver ret kold. Det er tydeligt det ikke er blevet så varmt som de lovede og det blæser en del. Læser lidt og overvejer om jeg skal blive eller pakke sammen. Tænker jeg ligeså godt kan få noget ud af det, så varmer noget suppe og nyder udsigten og skovens lyde. Mærker hurtigt jeg bliver for kold og tænker det er bedst at udsætte overnatningen, selvom jeg meget gerne ville have vågnet op og set ud over søen. Det må blive en anden gang. Pakker grejet sammen og begiver mig mod stationen. Ikke overraskende havner jeg igen på afveje, men finder da frem til en vej, hvor jeg kan tage en bus fra.

Hjemme igen med kaffe og gang i petroleums ovnen – dejligt.

Turen gik langtfra som planlagt, men det er egentlig en del af charmen ved at tage ud på den måde. Fik gået i smukt kuperet tærren og testet udstyret. Er klar til det næste eventyr 🙂

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

