Dødens bro og fisketur

Havde aftalt med min nevø, at vi skulle ud at fiske i dag. Vi var begge klar i morges og trodsede regnen. Vejret påvirker ikke to erfarne friluftsfolk som os og havde tøjet på til det. Vi kører ud til Furesø og skal finde et sted at stå. Ingen af os har fisket fra bredden der, så begiver os afsted. Oliver (min nevø) spotter et sted og vælger den direkte vej derned. Når lige at sige at vi nok ryger på røven, og så ligger vi der begge to. Det kan ikke ryste to garvede gutter så vi fortsætter. Går lidt rundt og kigger, men der er ikke rigtig nogen egnede steder. Jeg spotter en lille bro, som vi egentlig ikke kan fiske fra, men den skal da lige tjekkes ud. Går lidt ud på den og den er mega glat, men igen erfaringen siger alt ok. Brædderne giver lidt efter, men hvad gør det. Pludselig giver den ene side efter og jeg får årets første dukkert. Oliver iler selvfølgelig til hjælp og jeg kommer op. Indtil videre ser det ud til at både mobil og mit gamle kamera har overlevet. Vi fortsætter med at lede efter et egnet sted, men opgiver og finder ud af, at det nok er smartest at køre til Lyngby Sø, som vi kender så godt.

Vel fremme får vi rigget grejet til og så kan fiskeriet endelig starte og regnen er ved at stoppe. Oliver havde regnorm og børsteorm med så vi var næsten sikret en god fangst. Efter et par timer uden det mindste på hverken flåd eller spinner går vi et andet sted han og prøver. Efter flere timer lykkes det Oliver at lande en flot aborre og kort efter også to skaller. Tillykke med fangsten knægt 🙂 Vi så noget som jeg tror var en Hvinand, fiskehejre og nogle rovfugle som kredsede.

Kort efter beslutter vi, at det må være nok for i dag og kører hjem. Dejligt at få noget andet tøj på og en kop kaffe.

Glæder mig til næste tur!

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

