Laaaang lørdag

Vågnede monster tidligt og overvejede, at køre ud og tage billeder af solopgangen over Øresund. Besluttede ikke at gøre det, da jeg lige skal finde et godt spot til det først. Heldigvis kunne jeg så istedet følge rekord forsøget på at løbe et marathon på under 2 timer. Imponerende at se den hastighed de kan løbe med. Desværre lykkedes det ikke. Kun 1 af de 3 startende gennemførte i en flot flot tid 2:00:25. Så bliver det vist ikke meget tættere på. Er sikker på de kommer under 2 timer inden for et par år.

Efter at have set det, sprang jeg på cyklen og kørte i mosen. Bedst som jeg står og kigger efter en Lappedykker bliver jeg råbt an. Ingen ringere end Lea kommer spurtende imod mig med Mogens lige i hælende. Herligt lige at hilse på jer og sikke en dejlig start i har fået på dagen. STÆRKT LØBET!!!!!

Lappedykkeren er selvfølgelig væk og jeg fortsætter turen. Besøger de faste steder, men ser ikke meget af interesse. Det er flere dage siden jeg har set Rørhøgen. Bliver lidt desperat efter at få noget i kassen, så går lidt rundt i noget sump og pludselig ser jeg en padde af en art. Det er en lille hurtig bandit så får kun et par billeder bagfra, men det var meget sjovt. Samtidig er der dukket et andepar op med ællinger. Det er de første jeg har set i mosen i år. På vej ud af vildnisset ser jeg musvågerne bliver chikaneret af nogle Krager og Måger. Tilbage til cyklen og hjem og spise frokost. Skulle egentlig have gjort rent, men det er vejret for dejligt til så cykler derned igen.

Denne gang ser jeg Lappedykkerne som har ligget på æg og sørme om der ikke stikker et lille hoved op fra den ene.
Lappedykker med unge

Det blev til et andet andepar med unger og ellers sangere og nogle sommerfugle.
Sommerfugl1Sommerfugl2

Hjemme igen og fået en ordentlig Herregårds kotelet med kartofler i ovnen. Så er det vist bare i bad og stængerne op og glæde mig til at mødes med løbegruppen i morgen 🙂

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

