Fantastisk lørdag

Sent fredag aften ringer min nevø og spørger om jeg vil med ud at fiske. Selvfølgelig vil jeg da det, så aftaler han kommer forbi og henter mig ved 7 tiden. Vågner allerede kl. 04:30 så har god tid til morgen kaffen 🙂 Kører til Esrum Sø og hvor der venter en lækker båd, så det er bare med at komme rigge til og komme afsted. Allerede efter ca. 10 minuter mener Oliver han har bid, men siger så det nok bare er bunden, ændre det til der er bid og ind kommer en flot gedde. Venlig som jeg er iler jeg til med nettet og vi får landet fisken. Mens han bøvler med at få krogen ud – en stor Eel på 30 cm finder jeg kameraet frem. Han bøvler noget med fisken og vi må finde kraftigere grej frem for at få den ud. Det lykkes tilsidst og Oliver opdager den selvfølgelig har bidt ham så blodet fosser ud. Rutineret som han er sprittes såret, en serviet om og så noget af fiskelinen, så han er klar igen 🙂

Eel slugt

Vi tøffer rundt noget tid uden der sker det store, udover Oliver fortæller om alverdens ting vedr. fiskeri, specielt hvor vigtigt det er med forfang. Kort efter skifter han stang og får hurtigt bid igen, men linen bliver hurtigt slap igen, og han haler ind. Den skarpsindige har nok gættet han ikke havde sat forfang på, så linen var bidt over 😀 Vi fortsætter fiskeriet uden der sker mere. Super fed tur og en rigtig flot gedde til Oliver på 5 kg. Tillykke med den 🙂

Hjemme igen til en kop kaffe og ud til mosen. Havde håbet at se Rørhøgen og Lappedykkeren med unger. Så ikke Rørhøgen og lappedykkernes rede var tom, så dem ser jeg nok ikke foreløbig.

Så Blishøns med to unger i går aftes.

Blishøne med unge

 

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

