Isfugl

Har været i underligt humør den sidste uges tid, så har ikke fået taget så mange fotos. Det går stadig dårligt med at løbe og det påvirker mig rigtig meget.
Var i lidt bedre humør fredag og kørte til mosen. Mødte ret hurtigt Nikolaj som guidede fugleturen i søndags. Han havde sin 200-500mm med 🙂 Den må på ønskesedlen her. Han ville fotografere Rørhøgen og jeg håbede på Isfugl. Vi så ingen af delene, men hørte Isfuglen. Tilgengæld hyggede vi os med forskellige sangere, specielt Kærsanger som synger helt utroligt varieret. Ingen af os fik nogle gode billeder af den.  Efter et par timer gik vi lidt videre og så bla. Gråstrubet Lappedykker.’

Vågnede tidligt lørdag og drak som vanligt en masse kaffe og røg en masse tobak. Tænkte jeg ville ned og få et ordenligt billede af Kærsangeren. Gik den sædvanlige vej og så straks en Halemejse og lidt efter en Gøg et sted hvor jeg ikke har set den før. Når frem til hvor vi hørte Kærsanger dagen før, men går lige runden for at kigge efter Isfugl. Det utrolige sker at jeg spotter en som sidder lige som den skal. Den måtte da godt være tættere på, men sikke en oplevelse og start på turen 😀

Tænker at det ikke kan blive bedre, men jeg tager fejl 🙂 Kærsangeren giver den hele armen som den også gjorde dagen før og får da et par hæderlige billeder af den. Må dog flytte fokus ret hurtigt da jeg flere gange ser Isfugl dog kun i flugt. En enkelt gang med en fisk i næbbet tror jeg. Går lige runden for at se efter dem, men uden held så tilbage til sangeren. Igen bliver jeg forstyrret – denne gang af Rørhøgen som er på jagt. Fik nogle ret gode billeder af den denne gang.

Totalt oppe at køre over de fantastiske oplevelser begynder jeg turen tilbage. Tjekker lige for den Gråstrubede Lappedykker og spotter den igen, denne gang i modsat retning af i går. Fortsætter og pludselig ser jeg en sommerfugl jeg ikke har set før. Jager den et godt stykke tid før jeg endelig får et billede af den og væk er den igen. Utroligt så hurtige de er. Skal lige artsbestemme den så kommer der et billede af den.

Helt utrolig start på dagen og for mig så fedt endelig at kunne studere Isfuglen lidt nærmere. Håber på flere muligheder.

Kærsanger
DSC_3374Kærsanger

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

