2 x mosen

Havde arrangeret en fugletur for mine forældre og havde mere eller mindre lovet at vi skulle se Rørhøg, Gøg og Isfugl. Da de ikke hører til de mest morgenfriske var vi først dernede efter kl. 10 og jeg måtte sige, at der nok ikke var store chancer for Isfugl på dette tidspunkt. Det første vi ser er en Toppet Lappedykker, som fanger en fisk og fodrer sin unge med den. Det tegner jo meget godt så vi begiver os afsted til stedet, hvor jeg håber vi kan se de tre tidligere nævnte. Det lykkes da også ret hurtigt at se dem, dog ikke isfuglen. Den kommer man ikke sovende til, så håber de kan komme tidligere op 🙂

Vi fortsætter og kigger efter Nattergal og diverse sangere. Der er forbavsende stille i det område, men nogle sangere bliver det da til. I stedet ser vi en masse larver som hænger i lange tråde. Her ses hvad jeg gætter på er Tjørn-spindemøl:
DSC_3741Tjørn-spindemøl

Vi vender næsen hjemad og spiser frokost og takker af for en hyggelig tur.

Sidst på eftermiddagen prøver jeg lykken igen i håb om Isfugl også uden held denne gang, men har da fået en masse frisk luft. Sluttede af med at se Rødhovedet and. Det er noget siden jeg har set den. Tog et billede da der var en sjov spejling i vandet.

Rødhovedet And:
DSC_3791Rødhovedet and

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

