Fugle, insekter og planter

Havde aftalt en tur med mine forældre i dag og de var kommet tidligt op denne gang. Jeg var noget træt da jeg ikke havde sovet så meget, men når man først kommer afsted glemmer man alt om det. Fokus var selvfølgelig på Isfugl som også denne gang valgte at gemme sig. Det gjorde nu ikke så meget da der var masser af liv. Vi så og hørte et utal af sangere. Pludselig så vi en Tårnfalk som kom forbi et par gange. Gøgen så vi en del gange (både han og hun), Skarv, Grønbenet Rørhøne unge, Toppet lappedykkere med unger osv fik vi også set. Jeg så snoen meget kort og så gik det over til insekter som det vrimler med dernede for tiden. Der var en masse larver af Dagpåfugleøje som var ret flotte og en flue jeg ikke har set før. En enkelt Skrubtudse så vi også. Der er også en bredt udvalg af planter som jeg ikke husker navnene på, men som er utrolig flotte. Der er næsten noget nyt at se hver gang man kommer der 🙂

Vi når lige ind i bilen og så begynder det at regne, så rigtig god timing.

Dagpåfugleøje-larver
DSC_4206Dagpåfugleøjelarver

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

