Fantastisk dag

Vågnede tidligt og gjorde mig hurtigt færdig med morgenens gøremål, så jeg kunne komme forholdsvis tidligt afsted. Havde en fornemmelse af det ville blive en rigtig god dag. Kørte hjemmefra ved 7 tiden så jeg kunne nå lidt inden jeg havde MUS med Tanja.

Gik straks en runde for at se efter Isfugl, men blev konstant forstyrret af alle mulige ting. Der er så mange ting at se for tiden. Er blevet ret hooked på insekter og der kom lidt i kassen. Var ved at falde over noget bittesmå frøer og pludselig bemærkede jeg en Skægmejse, som jeg heller ikke har set før. Den var ret langt væk så fik ikke så gode billeder af den. Forinden havde jeg forresten set Halemejse lidt derfra. Tiden var ved at rende fra mig, så op på cyklen og afsted til MUS.

Samtalen forløb fint og vi fik lige en kop kaffe bagefter. Vidste batteriet var ved at være langt nede, men måtte afsted igen, så var lige hjemme og smøre et par sandwich. Havde også et hængeparti med Isfuglen, så den kunne jo være kommet i mellemtiden. Havde ikke været der længe før jeg render på Nicolai. Vi får lige snakket om hvad vi havde set og han havde set Isfugl og taget nogle OK billeder af den i flugt. Det tegnede jo godt så vi går lidt rundt sammen og snakker og ser lidt blandede fugle bla. Tornsanger og Gøgen. Vi sætter os på bænken med udsyn og pludselig kommer Isfuglen sandelig flyvende. Ud og lede efter den, men den har gemt sig. Vi hører den kalde og pludselig kommer den flyvende igen. Fed oplevelse selvom jeg godt ville have haft mulighed for at få et billede eller to.

Der er også en masse sommerfugle og fik to nye arter i dag. En Græsrandøje og Engrandøje. Både kameraets batteri og mine batterier var ved at være flade så vi sagde tak for i dag og turen hjem startede. Så render jeg ind i den sorte kat som jeg så for nogle måneder siden. Troede dengang det var en ung han, men det viser sig at den er med killinger 🙂 Fik også taget billeder af forskellige blomster, bla en som mine forældre gerne ville have så de kan artsbestemme den.

Coverbillede af Engrandøje.

Engrandøje fra siden:
DSC_4367Engrandøje

Skægmejse (Juv.):
DSC_4377Skægmejse

Flue:
DSC_4326Flue i blomst

Vandnymfe:
DSC_4384Vandnymfe

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

