Overbevisende

onsdag. Efter tirsdagens mange oplevelser og indtryk regnede jeg ikke med det helt vilde i dag. Stod op ca. 5:30 og så der var kommet en besked. Der stod de havde afleveret bogen om insekter kl ca. 3 om natten. Tænkte det kan da ikke passe, men den lå sandelig udenfor døren. Det var jo en rigtig god start på dagen, så lavede kaffe og kiggede lidt i bogen. Solen skinnede og himlen var flot, så ingen grund til at sidde indendørs. Kort efter jeg var kommet afsted blev det dog overskyet, men gik og hyggede mig alligevel. Der var slet ikke samme liv som dagen før, men det havde jeg nu heller ikke forventet. Efter noget tid begyndte det at småregne, så kameraet kom i tasken og jeg traskede videre med kikkert. Pludselig kommer Rørhøgen svævende ganske tæt på. Fik set den et godt stykke tid og var godt tilfreds, men ville godt have haft et skud af den så tæt på. Regnen stoppede ret kort efter og frem med udstyret igen. Fik taget lidt af blomster og insekter og sad og strakte ben på en bænk. Bagfra brokker en måge sig en del og jeg kigger op. Et par meter over mig kommer Rørhøgen igen flyvende med mågen efter sig. Fik taget mit nok bedste billede til dato 🙂

Kort efter kommer en mand gående med kikkert og vi får lige snakket lidt. Det viser sig han er med i Lauget og ved en masse om floraen der og mange andre steder. Vi går rundt sammen og får vist hinanden en masse. Et rigtigt interessant møde og håber på mange flere. Tak for alt det du delte med mig Bent.

Hvad jeg regnede med blev en onsdag på det jævne, blev en helt fantastisk (ons)dag.

Nu har jeg jo mulighed for at artsbestemme insekter med hjælp fra bogen og nettet, så vil her komme med de første (håber jeg rammer rigtigt).

Coverbillede: Almindelig skorpionflue (Panorpa communis) Bemærk brodden.

Almindelig Havesvirreflue (Syrphus ribesii)
DSC_4457Almindelig Havesvirreflue

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

