Skøn morgen

Kom tidligt op og ud af døren. Havde tænkt mig at tage makro, men skulle lige rundt og kigge efter Isfugl først. Den så jeg ikke – det er snart længe siden.Havde zoomen på da den også fint kan bruges til sommerfugle og insekter. Ser ikke noget udover det sædvanlige før jeg pludselig ser Det hvide C. Det er en ny art for mig så det var rigtig dejligt. Den poserede flot i solen, men fik dog ikke et billede af undersiden hvor man kan se et “C”. Coverbillede: Det hvide C

Så en masse Eng- og Græsrandøje, Fiskehejre, Kærsanger mm. Kom helt tæt på Gøgen igen i dag. Tror den har vænnet sig til mig efterhånden 🙂

Efter jeg begyndte på insekter har især fluerne fanget mig. Det er vildt så mange arter der er bare i Danmark. Der er beskrevet over 6000 arter så der er noget at tage fat på. Jeg har valgt at fokusere på Svirrefluerne som der ca. er 280 forskellige af. Har måtte bestille en bog med dem så der er en chance for at artsbestemme dem. Den venter jeg på ankommer og så går arbejdet igang. Fik taget af et par stykker i dag bla. Almindelig sumpsvirreflue og hvad jeg tror er Dobbeltbåndet svirreflue og Sorthornet busksvirreflue. Så bliver det vist ikke mere nørdet 😀

Det blev ikke til noget makro men en super start på dagen alligevel.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

