Afslapning

i dag. De sidste dage har jeg både været ude på mine daglige ture og to aftener i træk været på flagermusture. Har været noget drænet i dag og var til tour-hygge hos Lars. Det første jeg ser af turen i år!! Bagefter lige en kort tur i mosen og hjem og slappe af.

Min nye bog Britain’s Hoverflies kom endelig i dag, så den glæder jeg mig til at komme i gang med. Kan se der er vildt meget jeg skal sætte mig ind i, men det kommer hen ad vejen.

Flagermusturerne gik godt begge gange. Mandag var det kun Inger og jeg som observerede dem og lavede en optælling fra en af deres “ammestuer”. Vi så 18 Brunflagermus den aften. Tirsdag var et åbent arrangement, hvilket min første tur for en måned siden også var. Dengang var vi ca. 10-12 deltagere, men i går var der ca. 45, så det var noget helt andet. Foretrækker klart hvor der er få, da det giver en helt anden stemning. Inden mødetidspunktet var jeg inde i et mærkeligt stykke “skov” og lede efter insekter og fandt en Skrubtudse i en trærod (coverbillede) og et par Træbukke (Arhopalus sp.)

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

