Nye arter

Super fed dag i mosen i dag. Så en del nye arter bla. Firebåndet blomsterbuk (Coverbilledet) som jeg aldrig har set før og nåede heldigvis at få et par skud af den. Så blev det til et par nye nymfer af Næbmunde bla. Almindelig kåltæge-nymfe og ellers nogle, som jeg endnu ikke har fundet ud af hvor hører til.

Mødte selvfølgelig nogen fra Lauget og var så heldig at blive budt på kaffe og wienerbrød – Tak for det 🙂

Var der egentlig ikke så længe i dag, men så utrolig meget inden jeg kørte videre til huset og så ellers hjem og lave rygøvelser. Der er mange timers arbejde forude med at finde ud af hvad det er jeg ser dernede. Nogle ting undersøger jeg løbende, men meget bliver gemt til den mørke tid. Leger lidt med tanken om at begynde at samle på nogle af alle de insekter jeg ser, da mange af dem kun kan bestemmes ved nærmere undersøgelser. Det vil nok også være hyggeligt at nørde med vinteren igennem 🙂

Har tidligere skrevet jeg syntes Næbmundene var spændende og det er de virkelig. Har først i dag fundet ud af at nymferne skal gennem 3-4-5 forskellige faser og kan se meget forskellige ud undervejs. Endnu en bog som skal anskaffes 🙂

Almindelig kåltæge-nymfe:
DSC_6149Almindelig kåltæge-nymfe

Firebåndet blomsterbuk:
DSC_6205Firebåndet blomsterbuk1

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

