Udbytterig lørdag

Alt flaskede sig i dag synes jeg. Var tidligt oppe og få morgenkaffe osv. Kørte hjemmefra ved 8 tiden og så var der ellers gang i den de næste ca. 6 timer. Fik taget en masse billeder af alverdens insekter.

Coverbillede af Blodrød hedelibel. Kan kendes fra arter der ligner på de sorte ben.

DSC_6541Det hvide C
Det hvide C

Denne smukke sommerfugl postede jeg for nogle dage siden. Her ses den fra undersiden af vingen, hvor  man tydeligt kan se det hvide C.

 

 

 

 

 

DSC_6360Almindelig sumpsvirreflue
Almindelig sumpsvirreflue

Blandt de mange Svirrefluer jeg fik taget billeder af er her Almindelig sumpsvirreflue. Den jeg ser mest er Dobbeltbåndet svirreflue og så kommer denne.

 

 

 

 

 

Nogle andre fluer jeg synes er utrolig flotte og meget anderledes er skorpionfluerne. Jeg fik billeder af Almindelig skorpionflue både han og hun:

DSC_6339Almindelig skorpionflue - han
Almindelig skorpionflue -Han
DSC_6281Almindelig skorpionflue - hun
Almindelig skorpionflue – Hun
DSC_6577Citronsommerfugl - Han
Citronsommerfugl – Han

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Undervejs havde jeg set en del hvide sommerfugle med noget gult inde ved kroppen. Slog det hen som Kålsommerfugle. Pludselig så jeg en knald-gul sommerfugl komme flyvende. Nåede at få et par enkelte skud af denne smukke Citronsommerfugl. De hvide med det gule er Hunnerne.

 

 

Mange af de insekter jeg så, har jeg ikke fået ID på endnu, men så flere forskellige nymfer af Næbmunde, forskellige Svirrefluer, bier og hvepse, biller, guldsmede og vandnymfer osv osv. Så også to Snoge, en Skrubtudse på størrelse med en knyttet hånd og en rovfugl – højest sandsynligt Rørhøg. Super fed dag og en del nye arter.

Leave a Reply

Create a free website or blog at WordPress.com.

Up ↑

