Toogtyveplettet mariehøne

og Skakbræt så jeg i dag. Min første Toogtyveplettede. Der var også en del Syrphus sp. som jeg ikke kan komme nærmere ID, da de skal under stereolup. Fik igen i dag en ny som hedder Hybrid-sumpsvirreflue. Ellers fik jeg mest leget med indstillinger, så jeg kan få endnu bedre billeder. Der ver en del sommerfugle bla. Admiral, Citronsommerfugl, Dagpåfugleøje, Kålsommerfugle, Græsrandøje og Stregbredpande. Skorpionfluerne var ikke samarbejdsvillige i dag, dem så jeg dog også nogle stykker af.

Fuglene holder ferie, så dem ser jeg ikke meget til. Er snart længe siden jeg har set Rørhøg og Gøg samt musvågerne. Ville have været videre, men batteriet var ved at være tomt og havde det varmt og var ved at løbe tør for vand, så rundede lige huset og kørte hjem.

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

