Eristalinus sepulchralis

Har haft travlt de sidste dage, men har heldifvis haft overskud til stadig at komme ud og tage lidt billeder. Tirsdag aften var jeg på flagermus tur igen og så Brunflagermus og Dværgflagermus. Snakkede med Nikolaj tirsdag og han fortalte han havde dem flyvende lige uden for vinduerne. Så afsted tirsdag aften og ganske rigtig så vi en 2-3 stykker, så jeg skal lige holde øje med dem heromkring. Mens vi ventede havde vi en rigtig god snak 🙂

I dag var det så i mosen og gå en runde. Ret hurtigt fik jeg øje på en Gødnings-dyndflue (hun) – Coverbilledet. Vidste ikke det var den da jeg så den, men havde på fornemmelsen det nok var en svirreflue, selvom den ser noget anderledes ud end dem jeg normalt ser. Så også nogle Gulfodet dyndflue samt Dobbeltbåndet og Almindelig sumpsvirreflue og et par andre. Blev også til 2 Musvåger, Grøn bredtæge og Blodrød hedelibel.

Blev gode venner med denne, så jeg kunne komme helt tæt på.
DSC_8257Closeup

Leave a Reply

Blog at WordPress.com.

Up ↑

